Omnibus směrnice, reakce na digitalizaci spotřebitelských vztahů – část 2.

V předchozí první části článku jsme se soustředili na obecné změny a rozšíření práv spotřebitelů, ke kterým se samozřejmě vážou i nové povinnosti obchodníků. A když jsou zavedeny určitá práva a povinnosti, tak je vždy nutné zajistit i určitý rámec, který napomůže jejich vymáhání, což také bude hlavním tématem dnešní druhé…

Omnibus směrnice, reakce na digitalizaci spotřebitelských vztahů – část 1.

Evropská unie na konci roku 2019 přijala tzv. Omnibus směrnici[1] (dále jen „Směrnice“), která je částí širšího balíčku reforem evropského spotřebitelského práva přezdívaného New Deal for Consumers. V důsledku stále více globalizovaného spotřebitelského trhu, a především častějšího využívání e-commerce (podnikání na internetu), se Směrnice snaží cílit na modernizaci evropského spotřebitelského…